dimarts, 15 de setembre del 2009

Dia 12 : Moab - Blanding (Arches Nat.Park)

Després de dormir amb tota mena de luxes al motel Best Western de Moab (recomanem aquesta cadena de motels, són brutals i molt barats, estan per tots els pobles on hem passat!), ens aprovisionem de beguda, gasolina i menjar perque volem visitar el primer dels parcs naturals que farem aquesta setmana, el parc d’Arches, a Utah.

El parc està format per uns 2.500 arcs de pedra produits per l’erosió durant milers d’anys, no hi ha adjectius per definir el que la natura ha fet en aquest racó de Utah!!
La visita és exigent físicament, el parc es recorre en cotxe però per veure els arcs més importants has de fer varis recorreguts d’entre 3 i 5 km a peu en pujada, però val la pena perquè a més de tenir arcs el parc té unes vistes panoràmiques absolutaments impressionants. La llàstima és el fortíssim vent que trobem al matí, les primeres fotos les hem de fer amb ulleres de sol i gorra, però per sort durant el dia amaina i acaba fent molt bon temps.

La primera gran impressió és l’excursió al Delicate Arch, molt més gros del que aparenta a les fotos, i a més situat al cim d’una muntanya, el nom de l’arc ja explica l’extrema delicadesa de les seves formes, sembla mentida que encara s’aguanti...espectacular!! Per cert, durant el trajecte de tornada de l’arc hem conegut una parella de madrilenys (un poli nacional i la seva dona) que venen de San Francisco, Yosemite i Las Vegas, i ens han donat moltíssima informació útil...a més ells van a New York i també els hem donat recomanacions.

Després de visitar altres formes impressionants a les roques com la Balanced Rock, una roca gegant situada a sobre d’una molt alta i prima, visitem la segona gran atracció del parc, el Landscape Arch, també espectacular. L’arc és extremadament prim per la part superior, i encara fa 10 anys va patir desprendiments en una cantonada, cosa que fa pensar que no durarà gaires anys més de peu. Allà tenim la sort de veure dos cèrvols menjant herbes tranquil.lament devant nostre, hi deuen estar molt acostumats.

Amb moltes emocions pel que hem vist, anem al poblet fantasma de Blanding a buscar un motel, ens anirà bé perque ja serem a mig camí del Monument Valley, on volem anar demà. De moment el nivell d’Arches és tan alt que ens sembla impossible de superar!! Per cert, no recomanem Blanding a ningú!! A part d’ estar sotmés a la llei seca, només hi ha un restaurant una mica cutre en tot el poble, on ens han mirat amb cares estranyes al entrar…estem ben bé a l’oest llunyà.

PD: es nota que estem en zona de mormons, a les habitacions ja no hi ha Bíblies normals sino el Book of the Mormons, mentre intentem llegir-ne un ens adormim...good night!

Dani Coll ha dit...

Malparits !!

Això no es fa ! Un mes fent la ruta 66 i a sobre ens ho passeu per la cara !

Seguiré les vostres peripècies. Que us vaig molt bé !

P.D: Ens veiem pel GiroVi.

Dani Coll.

Unknown ha dit...

merci Dani, per cert estic provant varis vins de Napa Valley i... Déu n'hi do!!

barcelona ha dit...

Hola pistolers, avui Inter-Barça a les 8.45 h p.m. estarem connectats.
Salut. Att. Capo

Unknown ha dit...

bon dia, aki anem 9 hores enrere i ara anem a visitar grand canyon amb helicopter, envia'ns algun sms pq estarem molt incomunicats! Merci!